GreekEnglish (United Kingdom)
Greetings
There are no translations available.

Οι αλλαγές που έχουν επέλθει και τα άλματα προόδου που έχουν συντελεσθεί κυρίως κατά τη διάρκεια του 20ού αι., σκιαγραφούν για τον αιώνα που άρχισε μια κοινωνία πολύ διαφορετική από εκείνη που γνωρίσαμε μέχρι τώρα.

Η εκπαίδευση, βασικό κοινωνικό αγαθό και θεμέλιο κάθε κοινωνικής αλλαγής, ασφαλώς δεν πρέπει και δεν μπορεί να υστερεί, όσον αφορά το βαθμό ανταπόκρισης, στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται και στις προτεραιότητες της εποχής. Υπάρχει επομένως μια συνεχής και αδήριτη ανάγκη διαρκούς αναμόρφωσης των εκπαιδευτικών "πραγμάτων" σε όλες τις βαθμίδες και τα επίπεδα και προσαρμογής τους στις νέες συνθήκες που κάθε φορά διαμορφώνονται.

Ο πρώτος που καλείται να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα κάθε αλλαγής είναι ο εκπαιδευτικός και γι' αυτό μεγάλη βαρύτητα θα πρέπει να δίνεται τόσο στην αρχική του κατάρτιση όσο και στην επιμόρφωση και τη μετεκπαίδευσή του. Κάτω από αυτές τις συνθήκες τα νέα επιστημονικά-κοινωνικά-οικονομικά- τεχνολογικά δεδομένα και οι ανάγκες που διαμορφώνονται επιβάλλουν την αναθεώρηση-συνεχή βελτίωση της παρεχόμενης, στον μελλοντικό δάσκαλο και επιστήμονα των κλάδων των Επιστημών της Αγωγής εκπαίδευσης από τα αντίστοιχα Παιδαγωγικά Τμήματα.

Οι παραπάνω προβληματισμοί αποτέλεσαν οδηγό για τη διαμόρφωση του Προγράμματος Σπουδών από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το Τμήμα έχοντας την πίστη ότι ο δάσκαλος, ο εκπαιδευτικός εν γένει, θα πρέπει να ανανεώνεται τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, κατάρτισε για το ακαδ. έτος 2008-2009 και υλοποιεί ένα πρόγραμμα σπουδών το οποίο θεωρούμε ότι είναι σε θέση να καλύψει σε επιστημονικό αλλά και επαγγελματικό επίπεδο όχι μόνο τις τρέχουσες αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες ενός σύγχρονου και απαιτητικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η παραπάνω άποψη αντικατοπτρίζεται στον παρόντα Οδηγό Σπουδών ο οποίος αποδίδει την ταυτότητα του Τμήματος και προβάλλει τη "φιλοσοφία" του. Περιέχει τη λειτουργική δομή του Τμήματος, την ακαδημαϊκή-διδακτική του οργάνωση καθώς και κανονιστικές διατάξεις και είναι διαρθρωμένος κατά τέτοιο τρόπο που να εξυπηρετεί πρώτιστα τις ανάγκες ενημέρωσης των φοιτητών/ριών του Τμήματος σε θέματα οργάνωσης των σπουδών τους.

Ευελπιστώντας ότι ο παρών Οδηγός Σπουδών θα αποτελέσει σύμβουλο πολύπλευρης πληροφόρησης και γνώσης, επιθυμώ να εκφράσω τις ευχαριστίες μου σε όλους, όσοι συνέβαλαν στο έργο της εκπόνησης και έκδοσής του και απευθυνόμενος σε όλους να ευχηθώ υγεία και προκοπή για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2008-09.