GreekEnglish (United Kingdom)
Εργαστήριο Έρευνας στη Διδασκαλία των Μαθηματικών

Διευθυντής: Αναστάσιος Εμβαλωτής
Ιστοσελίδα: http://ptde.uoi.gr/mathlab/

 

Το Εργαστήριο Διδασκαλίας των Μαθηματικών εξυπηρετεί διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες στο αντικείμενο της Διδακτικής των Μαθηματικών.
Η Ερευνητική Δραστηριότητα του Εργαστηρίου αφορά τέσσερις κυρίως τομείς:

  • Την παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού στο πλαίσιο διαθεματικής και διαπολιτισμικής διδασκαλίας των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το συγκεκριμένο υλικό έχει άμεση σχέση με τα Προγράμματα Σπουδών του Δημοτικού Σχολείου, τα οποία εμπλουτίζει, εισάγοντας νέα θεωρητικά και ερευνητικά δεδομένα από τη διεθνή βιβλιογραφία.
  • Τη παραγωγή Υλικού για την ανάδειξη της σύνδεσης των Μαθηματικών με καταστάσεις και προβλήματα της καθημερινής ζωής. Στόχος της συγκεκριμένης ερευνητικής δραστηριότητας είναι η ανάδειξη του ρόλου των Μαθηματικών και πέρα από τα αυστηρά ακαδημαϊκά πλαίσια.
  • Την εξ αποστάσεως υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών με τη βοήθεια Δικτύων και Εργαλείων της Πληροφορικής. Μέσω του προγράμματος ΔΙΔΩ το Εργαστήριο λειτουργεί ως κέντρο υποστήριξης της διδασκαλίας των Μαθηματικών με δυνατότητα συνεχούς πρόσβασης σε ηλεκτρονική βιβλιοθήκη και σε δικτυακές βάσεις διδακτικού υλικού (Ηλεκτρονικό λεξικό μαθηματικών όρων, Βάση ασκήσεων και δραστηριοτήτων, Βάση προβληματικών καταστάσεων, Βάση Υλικού Αξιολόγησης).
  • Την εξ αποστάσεως αξιολόγηση με σκοπό την παροχή ενός εύχρηστου περιβάλλοντος μέσω του Παγκόσμιου Ιστού που επιτρέπει: Τη δημιουργία θεμάτων εξέτασης (για οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο), την διενέργεια εξετάσεων ταυτόχρονα για έναν μεγάλο αριθμό εξεταζομένων και την αυτόματη διαδικασία της αξιολόγησης.
Ο εξοπλισμός του εργαστηρίου αποτελείται από 11 σύγχρονους προσωπικούς υπολογιστές, 1 υπολογιστή σε ρόλο Web Server, 3 εκτυπωτές και 2 σαρωτές. Όλοι οι υπολογιστές έχουν σύνδεση με το Διαδίκτυο (Internet). Το εργαστήριο επίσης διαθέτει τίτλους εκπαιδευτικού λογισμικού σχετικά με τη διδασκαλία των Μαθηματικών, καθώς και λογισμικό γενικής χρήσης, προκειμένου να υποστηρίζει εργασίες προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών.