GreekEnglish (United Kingdom)
Εργαστήριο Kοινωνικών Επιστημών και Eκπαίδευσης

Διευθυντής: Μ. Πουρνάρη (2013-…) - Σ. Βούρη (2011-2012) - Γρ. Καραφύλλης (2001-2011)
Ιστοσελίδα:

Επικοινωνία:
Τηλ.: 2651005879
Fax: 2651005879
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. - Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

Κοινωνικών Επιστημών και Εκπαίδευσης

ΦΕΚ ΙΔΡΥΣΗΣ:

Π.Δ. 330/2001 και ΦΕΚ 269/15-12-2007

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

Δ/ντής Εργαστηρίου:
-Πουρνάρη Μαρία, Αναπλ. Καθηγήτρια Επιστημολογίας (2013-…)
-Βούρη Σοφία, Καθηγήτρια Ιστορίας της Εκπαίδευσης (2011-2012)
-Καραφύλλης Γρηγόριος, Καθηγητής Φιλοσοφίας (2001-2011)

ΟΡΓΑΝΩΤΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

Καραφύλλης Γρηγόριος, Καθηγητής φιλοσοφίας

 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

Το Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών και Εκπαίδευσης ιδρύθηκε  το 2001 με τo υπ΄αριθμ. 330 Προεδρικό Διάταγμα και επανιδρύθηκε νομικά με το (ΦΕΚ 269/15-12-2007). Διευθυντής του για μια δεκαετία (2001-2011) και οργανωτής του υπήρξε ο καθ. Γρηγόριος Καραφύλλης. Το Εργαστήριο στεγάζεται στον τρίτο όροφο του κτιρίου του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε έναν αυτόνομο χώρο τριάντα (30) περίπου τ.μ. και διαθέτει σχετικό εξοπλισμό  αναγνωστηρίου και έρευνας (καρέκλες γραφείου και ανάγνωσης - βιβλιοθήκες – μεγάλη αυτόματη οθόνη προβολών - υπολογιστές και αντίστοιχες οθόνες - εκτυπωτές - TV- επιδιασκόπιο – video – portable projector  -  ηχοσύστημα – πολυμηχάνημα, φωτοτυπικό και scanner).

ΣΚΟΠΟΣ & ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

Το Εργαστήριο συμβάλλει στην ανάπτυξη της διδακτικής δραστηριότητας και έρευνας, όπως αυτή προσδιορίζεται από το χαρακτήρα του Τμήματος, και κινείται στους ακόλουθους άξονες:

  • Στην παραγωγή σύγχρονου, τεκμηριωμένου και αξιόπιστου επιστημονικού έργου στα πεδία της Φιλοσοφίας της Παιδείας, της Κοινωνικής Φιλοσοφίας, της Επιστημολογίας και ιδιαίτερα της Παιδαγωγικής Επιστημολογίας, της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
  • Στη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών στα παραπάνω πεδία
  • Στην παροχή υπηρεσιών προς τρίτους και ειδικά:

α. παροχή επιστημονικής γνώσης για κατάρτιση και επιμόρφωση
β. παραγωγή και προώθηση επιστημονικής γνώσης για την αντιμετώπιση προβλημάτων      που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς θεσμούς

  • Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς συμβούλους, γονείς, ιδρύματα, οργανισμούς κ.ά.φορείς που εμπλέκονται στην Εκπαίδευση.

Στο Εργαστήριο απασχολούνται μέλη ΔΕΠ του Τμήματος με αντικείμενο σχετικό με τους παραπάνω στόχους, μεταπτυχιακοί φοιτητές καθώς και συνεργαζόμενοι ερευνητές. Επιπλέον το Εργαστήριο είναι ανοιχτό σε κάθε ερευνητή που τα ενδιαφέροντά του σχετίζονται με το γνωστικό αντικείμενό του.

ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

Ονοματεπώνυμο

Γνωστικό Αντικείμενο

E-mail

Τηλέφωνο

Fax

Α. Μέλη ΔΕΠ

Γρηγόριος Καραφύλλης

Καθηγητής Φιλοσοφίας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

2651005692

2651005838

 

Σοφία Βούρη

Καθηγήτρια της Ιστορίας της Εκπαίδευσης

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

2651005689

 

Μαρία Πουρνάρη

Επίκουρη Καθηγήτρια της Επιστημολογίας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

2651005669

 

Σουζάνα Νικολάου

Λέκτορας της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης

snikola @cc.uoi.gr

2651005875

 

Μεταπτυχιακοί φοιτητές

Εναλλασσόμενοι σύμφωνα με το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών

 

2651005879

 

Β. Προσωπικό Υποστήριξης

Αννέτα
Μαντέλη

Αποσπασμένη εκπαιδευτικός

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

26510 05879

 

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

 

Επιφάνεια (m2):

30

Επίπλωση (περιγραφή):

1 γραφείο
22 καρέκλες
3 μικρές βιβλιοθήκες
1 μεγάλη βιβλιοθήκη τοίχου
5 τραπέζια μεγάλα ανάγνωσης
6 τραπέζια υπολογιστών

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

 

Αριθμός εργαζομένων:

1

Τύπος απασχόλησης:

Επικουρικό προσωπικό

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ:

Εργάσιμες ημέρες 09:00 – 13:30

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

5 Μεταπτυχιακά Μαθήματα
2 Προπτυχιακά     >>

ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ:

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ Ή ΑΛΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

Καραφύλλης Γρηγόριος:

  • Ευρωπαϊκό Συμπόσιο, Αειφορία και Σχολικά Προγράμματα Σπουδών, 7-8 Δεκεμβρίου 2005, συνεργασία με το Ινστιτούτο Αλπικής Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Joseph Fourrier Grenobble – Kέντρο εκπαιδευτικού δυναμικού DE Gracia- Barcelona – Κέντρο Εκπαίδευσης DR. RUI GRACIO LAGO
  • Διοργάνωση με άλλα Εργαστήρια της σειράς 10 διαλέξεων με τον τίτλο, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ το 2009 στη Θεσσαλονίκη

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

Εργασίες που εκπονήθηκαν και μέσω του Εργαστηρίου

  • Γρ. Καραφύλλης, Φιλοσοφία για παιδιά και φιλοσοφίες των παιδιών, ανάτυπο από τον τ. Σχολική Γνώση και Διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Ιωάννινα 2002, σσ. 293-311.
  • Γρ. Καραφύλλης,  Φιλοσοφική προσέγγιση του ρατσισμού, υπό την έποψη του ενισχυτικού και θεσμικού μοντέλου, ανάτυπο από τη Δωδώνη, τόμος ΛΑ, μέρος τρίτο, Επιστημονική Επετηρίδα του Τμήματος ΦΠΨ, Ιωάννινα 2002, σσ. 169-195.
  • Γρ. Καραφύλλης, Φιλοσοφική προσέγγιση του αλτρουϊσμού, Επιστημονική Επετηρίδα του ΠΤΔΕτου Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Νο. 16 (2003), σσ. 57-83.
  • Γρ. Καραφύλλης, Η συνεισφορά της φιλοσοφίας στην εκπαίδευση, περ.  Επιστήμες της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, ΠΤΔΕ, τχ. 4/2003 (θεματικό),  σσ. 59-70.
  • Γρ. Καραφύλλης, The Concept of Philosophy in Enlightenment, mag. SKEPSIS,. XV, ΙΙΙ (2004), pub.co. Ennoia, Athens 2004, pp. 573-585.
  • Σ. Βούρη, «Η διδασκαλία της ιστορίας στην ελληνική μειονότητα της Αλβανίας από το 1990 κ.ε.: Ιδεολογία και Πολιτική» : Ιστορία Νεοελληνικής Διασποράς. Έρευνα και Διδασκαλία, ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης, Ρέθυμνο 2004, σς. 321-344.
  • Σ. Βούρη, «Η έννοια του έθνους στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού. Η περίπτωση των σχολικών εγχειριδίων Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής Ε΄και ΣΤ΄Δημοτικού»,      Σταύρου Σπυριδούλα, Ιωάννινα, 2012.
  • Σ. Βούρη, «Το ελληνικό γλωσσικό ζήτημα», Σακελλάρης Κλέαρχος, Ιωάννινα, 2012.
  • Σ. Βούρη, εν εξελίξει: «Ο εορτασμός των εθνικών επετείων στο Δημοτικό Σχολείο το

2012» Τσιτάκη Ουρανία, Ιωάννινα, 2012.

  • Μ. Πουρνάρη,"Η Μετάβαση από την «Παραδοσιακή» στην «Εικονική» Εκπαίδευση",Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,Νο 15 (2002), 185-98.
  • M. Pournari, "The distinction between epistemic and non-epistemic values in the natural sciences", Science & Education, 10.2007/s11191-007-9101-y.
  • M. Pournari, “Representation, Intentionality, and the Epistemological Problem of Other Minds”, Critical Science and Education, 11 (2011), 89-98.
  • Μ. Πουρνάρη,“Η Διάκριση Είναι και Δέοντος στον Ντ. Χιουμ”,Αξιολογικά, 24 (2011), 61-71.
  • Μ. Πουρνάρη,"“Ντέιβιντ Χιουμ: Η Πειραματική Μέθοδος Συλλογισμού στα Ηθικά Θέματα”,E.E.Φ.Σ.I. Δωδώνη, 33 (2004), 207-15.
  • Μ. Πουρνάρη, “Ορισμένες προβληματικές συνέπειες του κλασικού εμπειρισμού”, Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 19 (2006), 109-116.

 

  • Το εργαστήριο και ο εξοπλισμός του χρησιμοποιούνται από τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές για την εκπόνηση των εργασιών τους.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:
(με επιχειρήσεις, φορείς κ.ά)

Ευρωπαϊκό Συμπόσιο, Αειφορία και Σχολικά Προγράμματα Σπουδών, 7-8 Δεκεμβρίου 2005, συνεργασία με το Ινστιτούτο Αλπικής Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου JosephFourrierGrenobble – Kέντρο εκπαιδευτικού δυναμικού DE Gracia- Barcelona – Κέντρο Εκπαίδευσης DR. RUI GRACIO LAGOS (υπεύθυνος εκ μέρους του Εργαστηρίου καθ. Γρηγόριος Καραφύλλης)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ:

  • Μελέτη της πρόσληψης των φιλοσοφικών εννοιών από τα παιδιά.
  • Έρευνα για τα επιστημολογικά υποδείγματα  στην εκπαιδευτική έρευνα.
  • Έρευνα για την ιστορία της εκπαίδευσης στο νομό Ιωαννίνων

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ (ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ) ΔΟΜΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ:

Συνεργασία με άλλα εργαστήρια του Tμήματος και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καθώς και προοπτική για συνεργασία με εργαστήρια ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων.

ΕΝΕΡΓΟΣ ΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΤΟΠΟΣ:

 

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
(ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ):

Το εργαστήριο διαθέτει τον κατάλληλο τεχνικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό για έρευνα και διδασκαλία.

ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
(ΤΙΤΛΟΙ, ΑΔΕΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ):

0

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
(ΕΝΤΥΠΟ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ):

  • Εγχειρίδια σχετικά με τις Κοινωνικές Επιστήμες και την Εκπαίδευση

 

ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΟ ΥΛΙΚΟ: